måndag 1 mars 2010

Lodisarna är konsekventa, mormor ljuger

Precis som i Barcelona finns det även lodare i Lund. Tydligen ska det finnas tre uttalade platser där de hänger, jag har bara upptäckt en! Det är ca 50 meter från systemet utanför 24/7 gym. Där står alltid minst två a-lagare som fördriver tiden med att dricka och snacka. Skulle det av någon konstig anledning inte finnas nån lodis där så syns ändå spår efter dom i form av kapsyler på marken.

Sen finns det även en kille som måste tro att man är puckad. Han går runt S.O.L där jag pluggar och frågar alltid om man har "en slant över till bussen till Malmö" Det är ganska genomskinligt då han för det första inte hänger nära nån busshållplats, och dessutom kan man fundera över om han verkligen skulle vara så dum att han återvänder till Lund dagligen om han inte har pengar nog för att ta sig hem.

Jag börjar bli lite orolig över vad mormor säger om mig när jag inte är med. Häromdagen var jag, mormor och en ung tjej från hemtjänsten i köket. Helt plötsligt hör jag att mormor berättar för hemtjänsten att jag brukade ha en massa killar och kompisar på övervåningen på kvällarna.
Hemtjänsten- Brukar hon det?
Mormor- Ja, och spela hög musik.
Jag- Men vad säger du? sitter du här och ljuger?
Mormor- Men du gör ju det!
Hemtjänsten- Gör du det?
Jag- Nej det gör jag verkligen inte.
Mormor- Jo det gör du visst det!

Här om dagen var jag och mormor ute på en kort promenad för att köpa blommor till en granne. På vägen hem går vi förbi en gubbe som ser ut att vara i 70 års åldern (mormor är 84 tror jag)
Jag- Han skulle du säkert kunna ragga upp.
Mormor- Han är en konstig person
Jag- Känner du honom?
Mormor- Ja, han är pappa till en av mina klasskamrater, och han beter sig lite lustigt
Mormor fnissar lite för sig själv och lägger sedan allt sitt fokus på att försöka putta rullatorn genom en liten snöhög.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar