måndag 22 februari 2010

Är årets novisch, och en klumpig sådan!

Jag trivs så himla bra här nere i södern. Mina lektioner är i full gång och jag får se till att plugga för att inte tycka att arabiskan känns som rena arabiskan (ta dam dam ta!)Samtidigt har jag blivit kär i Gerdahallen och spenderar mycket tid dansandes och tränandes där. Tiden som blir över spenderas på nationen, med min nyfunna vän sara eller pluggandes på någon av universitetets alla vrår.

Jag har blivit väldigt patriotisk här nere. Jag brer på norrländskan och skryter om allt ifrån Lill-Babs, till bonde söker fru janne och Erik Hamrén. Jag insåg att jag kanske har gått steget för långt när jag fixade polarbröds-loggan till bakgrundsbild på mobilen, men man kan liksom inte ta norrland ur en norrlänning.

På Lördagen var det novischfest på kalmarsnation. Man kan säga att novisch är en synonym till nykomling. Det var nog den roligaste fest jag någonsin varit på!
Jag klädde upp mig i det finaste jag hade i garderoben och åkte in till nationen. Där hade vi förfest under vilka några sjöng kareoke medan jag diskuterade sushi med några japanskor (jag kunde inte komma på ett bättre ämne och som ny är det bättre att prata strunt än att inte prata alls!)
Senare blev vi serverade trerätters middag till vilken vi fick öl, vin, punch o snaps. Under middagen hölls det tal, det sjöngs ur vår sångbok och jag hade fina diskussioner med min bordsherre och mina andra bordsgrannar. Nationskåren framförde även fina låtar, min favorit sång blev introt till bumbibjörnarna. Sedan mot slutet när jag var så där på gränsen till för berusad berättar två av värdarna under ett tal att jag har blivit årets novisch i kalmars nation, motiveringen till detta var för att jag hade varit med på många aktiviteter och jobbat ganska mycket. Jag blev oerhört stolt, det är något som jag kommer skryta om länge.

Efter middagen var det mellanfester och dans, och vi dansade som om morgondagen inte fanns. Sen blev det också efterfester, under efterfesten lyckades jag självklart snubbla på dansgolvet vilket har resulterat i en svullet fotled och en öm svanskota. Jag lämnade den mycket trevliga efterfesten runt 11 på söndagen oerhört nöjd och lycklig.
Denna underbara festen resulterade dock i nästan 2 dygns bakfylla och jag är fortfarande blåslagen, men det var det värt.

Vi har det hemska snöovädret även här i skåne, och det måste skottas om mormor ska kunna ta sig till dagsverksamheten, så jag här om dagen var jag på väg ut för att skotta.
Mormor- Vart ska du?
Jag-Jag ska ut och skotta
Mormor-Du skottar väl inte ihjäl dig
Jag- Jo jag ska visst skotta ihjäl mig
Mormor- Jaha, då får man väl säga adjö då..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar