onsdag 10 februari 2010

Gratis är bra, och det är tydligen lill-babs också

I onsdags medan jag stod och packade inför min Stockholmsresa, passade jag och mormor på att prata lite strunt, som vanligt skämtade jag med mormor om att vi måste ut och ragga någon dag på stan eftersom jag inte har hittat min drömprins än.
Mormor- Jag har inte heller hittat min drömprins.
Jag- Men, vad var morfar då?
Mormor- Äsch, han var bara nått mitt i mellan.

Jag hade en riktigt fin helg i Stockholm. Jag och Josefine hade en kulturlördag. Den bestod av brunch på cafe string, fotoutställing med Lee Miller och parfym-letande med en expedit som vi inte kunde komma fram till om hon var väldigt rolig eller väldigt snobbig.

Jag fick även snylta på Josefines fina lumparpolare, vi gjorde (läs killarna gjorde) mycket goda hamburgare. Det var kvalitetstid med öl och diskussioner om mer eller mindre viktiga ämnen.

Söndagen var dagen jag skulle åka tillbaka till Lund efter min weekend i Stockholm. Som ett resultat av Lördagens natt-bravader var jag väldigt bakfull på Söndagen. Som tur var gick mitt plan 18.00 så jag hade lite tid på mig att återvända från de döda. När jag tillsist kom fram till Lund och satt och åt sen middag med moster och mormor, upptäckte mormor hur sliten jag såg ut.

Mormor- "Hahahaha, men så du ser ut! gå och lägg dig, det ser ut som att du ska spy när som hellst. HAHAHAHA"
Det är alltid trevligt när mitt lidande kan roa andra.

I morse var jag inte riktigt pepp på att åka till skolan, men eftersom jag missade lektionen igår ville jag inte missa mer, så jag gjorde en kopp kaffe och tryckte in 7 chokladbitar i munnen enbart för att få sockerkicken som skulle hjälpa mig på min väg till bussen. Kicken kom aldrig men jag tvingade mig iväg ändå.
När jag väl hade satt mig på bussen och börjat läsa en metro känner jag plötsligt att någon sitter och känner på min fot. Jag tror för en kort sekund att det är någon som känner mig som sitter på sätet framför och försöker få min uppmärksamhet. Men ICKE, det var bara tanten som satt framför som klämde på min fot, och det märkliga var att hon tittade rakt fram samtidigt som hon satt och smekte min fot. Jag ryckte åt mig foten, spelade oberörd och fortsatte läsa, men hade svårt att fokusera resten av resan.

På lektionen gick lärarinnan runt och frågade på arabiska vart vi kom ifrån. Jag svarade som man skulle "Anaa min Järvsö". Min underbara lärarinna Lena tittade då på mig en kort stund innan hon hade ur sig en lång harang på arabiska och gick sedan vidare, det enda jag lyckades förstå var "Lill-babs".

Efter min lektion hade jag inte tid att åka hem då jag skulle på novichmöte på nationen. Så jag gick och köpte mig en kebab för att överleva kvällen. Mätt och belåten gick jag till nationen. De berättade om kommande aktiviteter. Imorn ska vi på stand-up, på fredag kanske jag ska jobba, på söndag ska vi basta och nästa vecka är det novischsittning, då blir det till att rota fram det finaste jag har ur garderoben.
Efter 45 minuters möte säger de
"ikväll bjuder vi på middag!"
Jag var visserligen mätt, men jag är alltid mer snål än vad jag är mätt, så innan kvällen var slut hade jag fått middag, kaffe, klubba och ett skrivblock GRATIS!

När jag kom hem för en timme sen gick jag in till mormor som vilade.
Mormor- Hej
Jag- Hej du
Mormor- Vart har du varit?
Jag- Jag har varit på nationen och ätit, så nu är jag jättemätt.
Mormor- Jaha, var det en fin restaurang? var det gott?
Jag- Nej det var inte så fint, men det var gott. Jag fick ju det gratis, o gratis är ju gott!
Mormor- Gratis eller gott?
Jag-Gratis OCH gott! Jag är så mätt att jag rullar fram.
Mormor- Jaha
Jag- Nej nu ska jag ta och gå upp på övervåningen.
Mormor- Ja gör så, du kanske är hungrig förresten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar