söndag 14 mars 2010

När det gäller vädret är mormor alltid pessimist. När det gäller ursprung vet alla att jag härstammar från den norra halvan av sverige

Igår var jag på bal. Det var sydskånskas nation som hade bal på AF-borgen. Kalmars vill så klart också gå på bal så vi hade först vår kroppkakesittning och senare gick vi vidare till balen vi med.
Till förrätt fick vi grovtbröd med gubbröra och till middag var det så klart kroppkakor. Kroppkakor är helt okej, men jag fick inte i mig fler än 4, man blev så himla mätt. Det var roligt att få ha på sig balklänningen igen, tyvärr hade jag nya skor som har gett mig 4 köttiga skavsår. Lämpligt nog slog jag nyss i en av de drabbade tårna i ett stolsben.

Även om jag är patriotisk av mig så har jag ändå trott att jag har tappat lite av min norrländska, men i fredags när jag jobbade på kaggen fick jag det motbevisat. När det var stängningsdags satt jag i garderoben. Då kom det två killar som skulle hämta ut sina jackor. Vi utbytte några ord om maten som var god och karnevalen i maj. De var sugna att fortsätta festa och eftersom de var stockholmare visste de inte vart de skulle gå så det frågade mig om jag visste någon lämplig bar. Jag sa som det var "Nej jag har ingen aning. Jag är inte härifrån, jag är norrlänning"
Svaret jag fick var "det var onödig information"

Ändå sen jag kom ner hit har mormor varit besviken på att det inte har varit någon sol. Nästan varje dag har hon uttryckt att det är tråkigt väder. Så idag när solen har lyst hela dagen passade jag på att påpeka detta.
Jag- Har du sett vad fint väder det är idag. Solen lyser!
Mormor- Ja, det måste vara något fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar