fredag 22 januari 2010

Utluftat, forskargren och stoppat

Nu har jag gått första veckan i min nya skola, o det blir bättre o bättre! Lektionerna är intressanta o lagom svåra. Jag kan numer skriva o läsa lite på arabiska, däremot är det inte så många ord som jag kan skriva, säga på arabiska o veta den svenska betydelsen av. Men det kommer väl.


Igår gick jag med i Kalmarsnation.
Det som fick mig att falla för kalmar var deras slogans. "Lite trängre, lite mysigare" o "Vi har så roligt att vi nästan dör!" Det verkar som en grupp för mig. Tydligen ska malmö nation ha massa brats, helsingkrona har nästan bara musiker o i lunds nation går alla som inte vet var dom ska.
När jag satt o fyllde i papper så fyllde jag i att jag kunde tänka mig att jobba i deras pub o att jag gärna ville ha en fadder. En av killarna frågade om jag ville jobba i puben fredagkväll o jag tackade så klart ja. Så kl 5 ikväll ska jag inställa mig i kalmarnations pub, kaggen.

När jag vill ha kvalitetstid med mormor så gör jag kaffe åt oss o tar fram ett korsord. Idag har jag inte haft skola så när mormor kom hem från dagsverksamheten så plockade jag fram korsordet o kaffekoppar o så satte vi igång att klura.
Mormor har tyvärr lite svårt att läsa, o med alzimers så blir det lätt så att hon läser tre rutor om o om igen.

Mormor- U..t...luf...ta...t, vad kan det vara.
Jag- Vädrat kanske, nej det stämmer inte.

Mormor- F.ors..kar...gren, hmm holologi tror jag nog att det ska vara!
Jag- Vad är holologi?
Mormor- Jag vet inte riktigt
Jag skriver ner holologi

Mormor- vad står det här då? Ut...lur..at?, nej utluftat står det ju. Vad kan det vara?
Jag- Ja du jag vet inte.

Mormor- st...o..rvat? står det så?
Jag- Nej, stoppat står det.
Mormor- Jaha vad kan det vara då?

Mormor- Här då? For..skare..?
Jag- Forskargren står det, o där har vi skrivit holologi

Mormor- Vad står det här då? Ut...lu..ftat? Vad mycket det va med luft!

Mormor- St..o..ppat, hmm vad kan det vara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar